Формування готовності майбутніх вихователів до розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку
З метою визначення рівня готовності майбутніх вихователів до розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку нами була розроблена спеціальна діагностична методика у вигляді тесту. Мета якої була виявити рівень знань студентів з наочно-образного мислення дошкільників.
Результати констатувального експерименту довели, що студенти обох груп (контрольної та експериментальної) знаходились на недостатньому рівні готовності. До розвитку наочно–образного мислення дітей старшого дошкільного віку.
Так, в експериментальній групі було з високим рівнем 30% (3 студенти), з середнім 40% (4 студенти), та з низьким рівнем 30% (3 студенти). У контрольній групі з високим рівнем було 20% (2студенти), з середнім рівнем 40% (4 студенти) та з низьким рівнем 40% (4 студенти).
На формувальному етапі дослідження, з метою підвищення рівнів готовності майбутніх вихователів. До розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку нами проводилися два семінари.
Перший семінар «Сутність наочно-образного мислення у дошкільників, особливості його прояву у дітей та шляхи розвитку»
Мета якого — актуалізувати та поглибити знання студентів стосовно проблеми розвитку наочно-образного мислення дошкільників. Визначити особливості та шляхи його прояву у дітей дошкільного віку. Та другий семінар-практикум, з метою підвищення знань студентів, вироблення вмінь та навичок з даної теми.
Тема другого семінару-практикуму: «Розвиток наочно-образного мислення дітей дошкільного віку». Мета — актуалізувати та систематизувати знання майбутніх вихователів стосовно проблеми розвитку наочно-образного мислення дошкільників. Сприяти усвідомленню особливостей і проблем дітей старшого дошкільного віку задля врахування їх у процесі безпосередньої роботи з розвитку наочно-образного мислення.
Були подано інформацію про те, як здійснюється процес розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку, що для цього треба робити майбутнім вихователям, для того щоб вони могли самостійно організовувати роботу з дітьми, спрямовану на розвиток наочно-образного мислення дошкільників, подані рекомендації щодо розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку.
Прикінцевий етап дослідження засвідчив про певні позитивні зрушення у рівнях готовності студентів експериментальної групи до цілеспрямованої роботи з розвитку наочно-образного мислення дошкільників. Так, якщо на констатувальному етапі у експериментальній групі з низьким рівнем було 6 студентів, то стало — 1 студент, з середнім рівнем було 3 студенти – стало 5 студентів, а з високим рівнем був 1 студент, а стало 4 студенти.
Отже, запропоновану методику підвищення рівнів готовності майбутніх вихователів до розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку можна вважати ефективною.
Комментарии к записи «Формування готовності майбутніх вихователів до розвитку наочно-образного мислення дітей старшого дошкільного віку»
Комментариев пока нет, но вы можете стать первым